Prowadzenie szkoleń

Kiedy ludzie walczą z informacjami zwrotnymi, zmień jedną rzecz…

 
A man is angry and venting smoke

Uczestnicy szkolenia, którzy walczą z informacjami zwrotnymi mają zwykle przekonanie, że usłyszaną informację zwrotną trzeba ocenić jako pozytywną, albo negatywną – zgodzić się z nią, albo sprzeciwić się jej.

Kiedy informacja zwrotna nie jest zbyt pochlebna, próbują sprzeciwić się jej i walczą z nią.

Aby uczestnicy naszych szkoleń przestali walczyć z informacjami zwrotnymi, trzeba zmienić (albo chociaż złagodzić) owo przekonanie.

W tym celu, przed udzielaniem inf...

Więcej...

Co zrobić, żeby ludzie chętnie słuchali informacji zwrotnych?

 
Happy business people at meeting

Czasem niektórzy uczestnicy szkoleń mają trudności z przyjmowaniem informacji zwrotnych. Zamiast je zaakceptować i wyciągnąć z nich wnioski, wolą im zaprzeczać i twierdzą, że wcale tak nie jest.

Żeby osoby wrażliwe na krytykę chętniej przyjmowały informacje zwrotne trzeba je na to przygotować. Podstawą owych przygotowań będzie następująca zasada.

Wspólne działanie z kimś, ułatwia nam przyjęcie informacji zwrotnej od tej osoby. Czyli chętniej przyjmiemy informacje zw...

Więcej...

5 kluczowych działań na nowy sezon szkoleniowy

 
021

Mamy wrzesień, czyli nowy (pełen wyzwań) sezon szkoleniowy.

Każdy nowy sezon to zmiany i nowości. Nowe sytuacje w gospodarce. Nowe potrzeby społeczeństwa i nowe potrzeby uczestników szkoleń.

Oto 5 porad mówiących co zrobić, aby unowocześnić swoje szkolenia i dostosować je do nowej sytuacji.

Kluczowe działania na nowy sezon szkoleniowy:

1. Przeczytaj nazwy i opisy swoich szkoleń
Będzie to potrzebne do kolejnych kroków.

2...

Więcej...

Ile powinna trwać integracja grupy szkoleniowej?

 
business woman smiling leading a team in an office

Aby odpowiedzieć na pytanie:
– Ile powinna trwać integracja grupy szkoleniowej?

warto zadać sobie inne pytanie:
Po czym poznać, że integrację można zakończyć?

Jest takie jedno zachowanie uczestników szkolenia, po którym możemy poznać czy integrację można już zakończyć.

To zachowanie to aktywne działanie na forum grupy, na oczach wszystkich uczestników szkolenia.

Po prostu uczestnicy szkolenia z łatwością zabierają głos na forum grupy i wychodzą na środek sali, aby

Więcej...

To, co każdy trener powinien wiedzieć o kontrakcie

 
Closeup of young attractive business woman showing

Część trenerów uważa, że kontrakt robi się jeden raz. Sporządzamy go na początku szkolenia i obwiązuje on do końca szkolenia.

Problem w tym, że nie obowiązuje, bo zwykle szybko zaczyna być łamany

W praktyce kontrakt trzeba sporządzić cztery razy. A przynajmniej cztery razy wrócić do kontraktu i wprowadzić w nim zmiany.

Dlaczego?

Bo istnieje proces grupowy, bo grupa się zmienia...

Więcej...

Jak nauczyć „wszystkiego” w jeden dzień! – prosty sposób

 
Femme métisse devant un groupe de personnes en formation

Często od trenera oczekuje się, aby bardzo dużo rzeczy nauczył w jeden dzień. I co ważniejsze nauczył tego skutecznie!

Trenerzy w takich sytuacjach zwykle twierdzą, że tego nie da się zrobić.

Czasem jednak da się.
Trzeba tylko przyjąć założenie, że:
jednodniowe szkolenie NIE jest jednym dniem nauki!

Uczestników jednodniowego szkolenia NIE uczymy jeden dzień. Uczymy ich kilka, albo nawet kilkanaście dni.

Jakim cudem da się upchać kilkanaście dni nauki w jeden dzień szkolenia...

Więcej...