Prowadzenie szkoleń

Bezpłatne ćwiczenia i gry szkoleniowe

 

Na poniższej stronie możesz pobrać ebook „Aktywne ćwiczenia i gry szkoleniowe”.

Zawiera on 21 ćwiczeń szkoleniowych z moich książek. Książki dostępnych są w  Sklepie Trenera.

Pobierz bezpłatny ebook z ćwiczeniami:

– Aktywne ćwiczenia i gry szkoleniowe

book big tlo

Więcej...

Co zrobić, aby ludzie chcieli pracować zespołowo?

 

Dowiedz się, w jaki sposób przekonać ludzi do pracy zespołowej?

Przeczytaj o tym na blogu Sklepu Trenera:

– Co zrobić, aby ludzie chcieli pracować zespołowo?

 

 

Więcej...

Jak zaradzić kryzysowi w zespole?

 

Kiedy w zespole pojawia się kryzys?
Jak mu zaradzić?

Odpowiedź na te pytania opublikowałem na bogu Sklepu Trenera:

– Kiedy w zespole pojawia się kryzys? Jak mu zaradzić?

 

Więcej...

Jak formułować krótkie i skuteczne informacje zwrotne?

 

Informacje zwrotne są opisem ludzkich zachowań. Informują nas jak inni postrzegają nasze zachowania. Słuchając informacji zwrotnych możemy wprowadzać zmiany i poprawiać efektywność naszych działań.

Natomiast udzielając informacji zwrotnych warto pamiętać o tym, że  przekazywane są one po to, aby usprawniać komunikację i współpracę. Żeby pomóc drugiej osobie lepiej funkcjonować, a nie po to, żeby ją skrytykować, czy zaszkodzić jej.

Kiedy chcemy przekazać krótką, ...

Więcej...

Kiedy powstanie trudna sytuacja, ogłoś… minutę ciszy

 

 

Dzisiaj bardzo krótki i prosty sposób na rozwiązanie trudnej sytuacji podczas szkolenia. Ostatnio opisałem długą procedurę na rozwiązywanie bardzo trudnych sytuacji szkoleniowych. Dzisiaj będzie więc coś całkiem przeciwnego – szybki sposób na proste trudności.

Kiedy podczas szkolenia powstanie nerwowa sytuacja, ogłoś minutę ciszy. Wówczas napięta sytuacja sama się rozwiąże 🙂

W tym celu wykonaj następujące kroki:

  1. Poproś uczestników szkolenia, aby przez 30 sekun...
Więcej...

Skuteczny sposób na trudne sytuacje – przykład

 

Ostatnio opisałem sposób radzenia sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi. Dzisiaj opiszę praktyczny przykład stosowania tejże procedury.

Procedurę można stosować do rozwiązania trudności związanych z:

1. Brakiem chęci uczestniczenia w szkoleniu – kiedy okaże się, że część uczestników szkolenie nudzi się, albo uważają je za nieprzydatne, warto porozmawiać. Szczególnie o brakach, bo to braki ważnych rzeczy zwykle zniechęcają uczestników do szkolenia...

Więcej...