Prowadzenie szkoleń

To, co każdy trener powinien wiedzieć o kontrakcie

 
Closeup of young attractive business woman showing

Część trenerów uważa, że kontrakt robi się jeden raz. Sporządzamy go na początku szkolenia i obwiązuje on do końca szkolenia.

Problem w tym, że nie obowiązuje, bo zwykle szybko zaczyna być łamany

W praktyce kontrakt trzeba sporządzić cztery razy. A przynajmniej cztery razy wrócić do kontraktu i wprowadzić w nim zmiany.

Dlaczego?

Bo istnieje proces grupowy, bo grupa się zmienia...

Więcej...

Ile powinna trwać integracja grupy szkoleniowej?

 
business woman smiling leading a team in an office

Aby odpowiedzieć na pytanie:
– Ile powinna trwać integracja grupy szkoleniowej?

warto zadać sobie inne pytanie:
Po czym poznać, że integrację można zakończyć?

Jest takie jedno zachowanie uczestników szkolenia, po którym możemy poznać czy integrację można już zakończyć.

To zachowanie to aktywne działanie na forum grupy, na oczach wszystkich uczestników szkolenia.

Po prostu uczestnicy szkolenia z łatwością zabierają głos na forum grupy i wychodzą na środek sali, aby

Więcej...

Jak nauczyć „wszystkiego” w jeden dzień! – prosty sposób

 
Femme métisse devant un groupe de personnes en formation

Często od trenera oczekuje się, aby bardzo dużo rzeczy nauczył w jeden dzień. I co ważniejsze nauczył tego skutecznie!

Trenerzy w takich sytuacjach zwykle twierdzą, że tego nie da się zrobić.

Czasem jednak da.
Trzeba tylko przyjąć założenie, że:
jednodniowe szkolenie NIE jest jednym dniem nauki!

Uczestników jednodniowego szkolenia NIE uczymy jeden dzień. Uczymy ich kilka, albo nawet kilkanaście dni.

Jakim cudem da się upchać kilkanaście dni nauki w jeden dzień szkolenia?

Więcej...

Jak przygotować ludzi do przyjmowania informacji zwrotnych? – 5 porad

 
Happy business people at meeting

Czasem niektórzy uczestnicy szkoleń mają trudności z przyjmowaniem informacji zwrotnych. Zamiast je zaakceptować i wyciągnąć z nich wnioski, wolą im zaprzeczać i twierdzą, że wcale tak nie jest.

Żeby osoby wrażliwe na krytykę chętniej przyjmowały informacje zwrotne trzeba je na to przygotować. Podstawą owych przygotowań będzie następująca zasada.

Wspólne działanie z kimś, ułatwia nam przyjęcie informacji zwrotnej od tej osoby. Czyli chętniej przyjmiemy informacje zw...

Więcej...

Kiedy ludzie walczą z informacjami zwrotnymi, zmień jedną rzecz…

 
A man is angry and venting smoke

Uczestnicy szkolenia, którzy walczą z informacjami zwrotnymi mają zwykle przekonanie, że usłyszaną informację zwrotną trzeba ocenić jako pozytywną, albo negatywną – zgodzić się z nią, albo sprzeciwić się jej.

Kiedy informacja zwrotna nie jest zbyt pochlebna, próbują sprzeciwić się jej i walczą z nią.

Aby uczestnicy naszych szkoleń przestali walczyć z informacjami zwrotnymi, trzeba zmienić (albo chociaż złagodzić) owo przekonanie.

W tym celu, przed udzielaniem inf...

Więcej...

Kiedy powstanie nerwowa sytuacja, ogłoś… minutę ciszy

 
Handsome Corporate Man Pointing At You

.

Kiedy podczas szkolenia powstanie nerwowa sytuacja, ogłoś minutę ciszy. Wówczas napięta sytuacja sama się rozwiąże :)

.

W tym celu wykonaj następujące kroki:

  1. Poproś uczestników szkolenia, aby przez 30 sekund pomyśleli w ciszy o tym, co poszło źle?
    Aby inne osoby ich nie rozpraszały, możesz poprosić ich o zamknięcie oczu.
    .
  2. Następnie niech przez kolejne 30 sekund pomyślą o tym, czego brakuje mi w tej sytuacji?
    ..
  3. Podziękuj za minutę rozmyślań.
    .
  4. Poproś, aby każdy wst...
Więcej...